söndag 3 januari 2010

Tung dag

Gårdagens race gick hyfsat, som vanligt kass startpostition gjorde första varven till rena kriget. Banan var smålurig och hal på sina ställen. Mange drog en rejäl vurpa in i staketet efter halva tävlingen och fick sig en rackare i bröstkorgen. Själv var jag riktigt nära några gånger jag också, men styrde upp det. Vid två varv kvar hade jag nästan rygg på ett stim med amerikanare. Precis när jag ska gå ikapp kör jag lite för fort i en högerböj och lägger mig med axeln ner i marken. En 34de plats i det startfältet får ses som godkänt.

Dagens tävling i Tervuren bjöd på minusgrader, snö och sol. Efter några testvarv så kändes underlaget lömskt. Svårt och veta om det var halt eller mjukt i snön/leran.
När startskottet gick så kom jag iväg hyfsat i det 70 man stora startfältet. Två varv senare så kommer det en överlägsen amerikan som tror att han är nått och sätter av mig i en högersväng rakt in i ett träd. Såklart tar axeln smällen och så var den dagen förstörd.

/ Nilsson

3 kommentarer:

  1. Fucking Yankee scum!!!
    De e bara dricka lite voltaren gel å ladda om.
    Igår så syntes ni båda på live sändningen så nu är ni riktiga cross kändisar, fränt va!
    //P

    SvaraRadera
  2. Tom Axel Nilsson6 januari 2010 kl. 19:33

    Säger bara Team Kalas är skyldig mig: Bär hjälp när jag flyttar och en burk PROTEIN, för förslitningen som blev på min kropp!

    Grymt att ni hojjjar fort! MEN! MER Bilder måste läggas upp för dom som inte känner passionen att läsa!

    Allas våran egen älskade Nilsson Brysch!!
    Nu står det inte på förens det dröjer länge innan jag kancke kommer ner och steker med er i soliga Belgien?(Holland?) aja kör hård!

    SvaraRadera
  3. Ey Tom!

    Skicka in på min sida om du vill se bilder, det är jag bättre på ;)

    SvaraRadera