fredag 1 januari 2010

GVA Grote Prijs Sven Nys Baal

Idag var det dags för tredje tävlingen under våran Belgientúrne. Storcyklisten Sven Nys har givit namnet till tävlingen som ägde rum i storcyklistens hemby Baal. -2 och snöblandat bjöds det på när vi anlände till tävlingsområdet. Men det löste jag med ett vindtätt underställ och några extra tubar runt halsen och huvudet sen var kylan inget problem längre. Fick som vanligt en usel startplacering när jag blev uppropad sista i det stora startfältet. Körde dock upp mig ganska snabbt och hamnade runt 25-30 plats i startfältet. Banan var lite mer utmanande än dom två tidigare och den sållade sina offer. Gled över mållinjen som hyfsat nöjd 28a. Betydligt bättre än första GVA tävlingen härnere där jag slutade 6a7, men något mindre startfält denna gång. Blir inte så värst mycket prat i bilen hem efter tävlingarna, både jag, Mange, Oscar och vår belgiska manager Sofie är rätt så slut efteråt. Vi har fått igång ett bra samarbete efter tävlingarna som består av att jag tvättar kläder, Mange lagar mat och Oscar tvättar cyklar. Idag var det lite lömskare att tvätta cyklarna då det blev ishockeyplan på parkeringen utanför huset. Vår eminenta mekaniker fixade dock biffen enkelt. Mekanikern som för övrigt sitter ute i garaget och klämmer 4x4 minutare på rullen just nu. Respekt.

/ En trött Nilsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar