söndag 12 juni 2011

Vinst på Raumerrittet!

Pepp inför Raumerrittet tillsammans med den
heltidsarbetande elitmotionären Jeppe 77

Igår gjorde vi det viktigaste för helgen, vi vann Raumerrittet. Det var en oerhört skön och lättad känsla när jag och Ole Christian skar mållinjen som etta respektive tvåa då vi var hårt pressade. Wengelin hade av kedjan med ett par mil till mål då jag och han såg ut att avgöra tävlingen, själv på asfalten i motvinden blev jag ett ganska lätt byte för klungan på 6 man. Nilsson hade redan tidigare punkterat och därför tappat.
Varken jag eller Ole har någon spurt att tala om men tack vare att alla hade ganska trötta ben kunde jag skapa en liten lucka med en kilometer till mål och Ole avgjorde inne på stadion.
Nu är det full pepp inför Lida Loop!

/Darvell

1 kommentar: