torsdag 29 januari 2009

Livet i Belgien

Här i Ninove, Belgien rullar livet på. Vi cyklar, lagar mat, mekar cykel, surfar och sover. Så mycket mer "hinner" vi inte med. Idag var tillochmed Mange nära att bli utbränd när han slösurfade på datorn och jag bad honom att fixa en grej. "Nej inte nu, jag har inte tid och känner mig stressad, nästan utbränd." Fick jag som svar. Så även två galningar på turné nere i Belgien kan bli utbrända, utan att egentligen göra särskilt mycket.


Fredrik Modin, den gamla storcyklisten, berättade en gång för mig om hur man vilar bäst.
"Finns det en stol - sitt ner. Finns det en säng - ligg ner!"

2 kommentarer:

  1. Tja!! Ja funderar på att resa till belgien en sväng och kanske flytta dit sen!! Vad behöver ja tänka på? Och vad är dom största skillnaderna jämfört med Sverige? Det vore kanon om du kunde svara!
    Tack på förhand!

    SvaraRadera
  2. Tjena David. Det är egentligen inte så stora skillnader mellan Sverige och Belgien. De mesta kostar likadant, förutom ölen som både är godare och billigare. Ska du cykla så är de lite svårare att hitta bra stigar om du kör MTB. Vad gäller LVG så blåser de ganska mycket härnere men det finns mycket vägar iallafall. Annars så kan jag inte se att de är så stora skillnader. Om du ska tävla så är de oftast nära till racen om du bor runt Bryssel.
    Kör hårt!

    SvaraRadera