söndag 6 september 2009

Respekt

Efter stort manfall i bussen for jag och min värsta konkurrent Jens ner till Varberg själva i bussen. Tryckt stämning kan man tro. Så var det dock inte utan vi diskuterade allt från söndagens taktik till vevpartier. Att Jens kom in på vevpartier och liknande var väl inget ovanligt men att vi pratade taktik kan nog många tycka är konstigare. Vissa detaljer höll vi dock hemliga.

Fredagens rullning var inte heller den helt normal. Vi trampade nämligen från Apelviken till målområdet utefter kusten i kraftiga vindar. Flera gånger trampade vi ur dyngen utan att gå över 100 i puls och det sprutade vatten upp på oss ett par gånger. Jens blev helkroppsduschad en gång men vi båda var välklädda så det var inget vi led av. Hemvägen var dock värre. Efter fästningen spurtade vi på mellankakan i gångfart. Roligt var det och mörkt blev det också som vanligt i Varberg. Vi lämnade nämligen Falun kl 08 på morgonen för att slippa rulla i mörker som vi alltid brukar göra innan Bockstensturen.

Efter vi rullat ut över åkrarna mot Åkulla och tuffare terräng var planen att jag skulle göra livet surt för Jens. Jag gjorde antagligen det lite svårt för honom ett par gånger men mina ben räckte inte hela vägen. Efter halva loppet var jag själv med Jens och Bleckur. Då började jag känna att jag hissat på bra i början av loppet. Med 2,5 mil kvar var jag så trött att jag knappt kunde cykla rakt. Calle kom ikapp och jag fick gratisskjuts tillbaka till täten. Men det hjälpte föga. I skogspartiet med en mil kvar var jag tvungen att släppa igen. Då kom Lördagens suverän Alexander Wetterhall flygande förbi.

Årets upphämtning måste han ha gjort eftersom han var över 2 minuter efter under loppet. Med några kilometer kvar hade han ställt av samtliga och rullat i ensamt majestät imål. RESPEKT! Sånt vill jag se mer av. Själv vinglade jag imål som 5:a. Jag hade helt enkelt inte ben nog att göra det jag kom för att göra. Allt jag tänkte på var att vinna LL-cupen och därför ställa av Jens och få någon med mig. Jag hade nog kunnat göra en bättre placering om jag fokuserat på loppet men jag ångrar mig inte. Jag försökte i alla fall.

/Darvell

p.s Jag tog faktiskt ett spurtpris i helgen också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar