lördag 12 september 2009

Säsongens sista MTB-lopp?

Körde antagligen mitt sista MTB-lopp för säsongen idag. Tyckte jag hade bra glöd i benen trots tidiga krampkänningar. Körde så lätta växlar ibland att jag trodde det var någon annan som förde min cykel framåt. Satt med fint till den långa backen efter 2-3 mil. Här fick Calle och Wengelin en liten lucka uppe på toppen. Jag blev inte så orolig eftersom jag trodde jag skulle kunna kräma på fint utför. Dock så hamnade jag ofta vid sidan av stigen o.s.v. Hade inte många meter kvar när vi kom ut på grusvägen igen. Nötte länge ca. 10 sekunder bakom duon. När de sedan utökade i nästa skogsparti gick mitt motivationskonto ner på toknoll. Orkade inte ens försöka bli trea. Försökte hjälpa fyrkantstrampar Öijer på slutet men det gick sådär. I sista backen gled Öijer förbi mig. 97 kördes min första träningstävling på MTB och då var jag 2:a efter Öijer på ett tempolopp med Hasse Stor som vändpunkt. Nu vann han alltså även sitt sista tävlingslopp över mig. Han är stark.

Om jag mot förmodan skulle känna mig motiverad imorgon innan lunch så kör jag såklart även XC-cup avslutningen. Dock känns det föga troligt just nu.

/Darvell

1 kommentar:

  1. Hej på dig Mange! Hörde att du och Nilsson skulle åka tåg till Sthlm! Är det inte bättre att vi tar Bleckans bil? blir ju mycket billigare en att åka tåg när vi är fyra, du och jag kan ju inte längre köpa några billiga biljeter. Ha de Pumpen

    SvaraRadera