tisdag 17 november 2009

CX-säsongen

Från SM innan allt gick på skit. Foto: CX-cupen

Läste precis på SCFs sida att jag fightades om tredjeplatsen. Det var inte riktigt sant och dessutom hade det inte spelat någon roll för mig om jag kom 2:a eller 3:a. Andningsproblemen som stoppade mig har varit under utredning sedan i september men allt går så jäkla trögt inom sjukvården.


Nilsson byter gärna om på spektakulära sätt i regnet. Få verkar dock intresserade. Foto: CX-cupen

Efter duschen gjorde Valpen en bar överkroppschock till genom att springa ut i endast jeans för att gaffelknäckarwengan hade glömt klockan. Han tar tillvara på alla tillfällen han kan få lite dagsljus på bringan.

Henkan var såklart framme även när jag skulle ta på mig torra kläder. Jag är inte lika spektakulär utan byter bara om så snabbt som möjligt. Sen har ju jag en flinga i stället för bringa också. Foto: CX-cupen


Söndagens race var kul och jag hade riktigt bra ben. Redan efter ett varv gav min höga fart utdelning. Fick en lucka som växte hela loppet. Banan var riktigt lerig och snabbåkt, då trivs jag. Tyvärr blev Jens tvåa så jag fick se mig slagen i totalen. Hade han varit trea hade jag vunnit. Så det var med blandade känslor jag åkte hem. Jag blev första förlorare i både SM och CX-cupen.

Inställningen innan årets CX-säsong var att jag skulle köra det som träning inför tävlingarna ute i Europa. Innan första helgen hade jag vilat en månad och endast genomfört en ordentlig träning. Redan första helgen var jag med i matchen och blev tvåa båda dagarna. Efter det fick tävlingsjävulen fäste i mig. Jag gick in tokhårt för kommande race, dock utan att ändra den planerade träningen. Med detta i bakhuvudet kan jag antagligen vara nöjd över den här hösten i framtiden.

Nilsson då? Eftersom han inte skriver något själv så sammanfattar jag hans CX-säsong. Han har ju varit tråkigt jämn under hösten. Alltid tagit stryk av några få och spöat resten. Han har visat styrka under racen genom att vara väldigt aktiv. Vi har haft grymt samarbete vid flera race. Han bergade dessutom 3:e platsen totalt med god marginal.

/Darvell

1 kommentar:

  1. Andningsproblem för tränade och allänsjukvård går inte alltid så bra ihop. Jag vet inte vilka dina problem är men i mitt fall så konstaterade bara läkaren att jag var över medel trots att jag upplever periodvis klar försämring. Se till att komma till någon som förstår nåt om träning mm.

    SvaraRadera