måndag 2 november 2009

Förbättrad repris!

På bilden ser det ganska bekvämt ut att tävla. Foto: CX-cupen

Jaha då blev vi 1:a och 3:a igen. Jag smet iväg redan på första varvet eftersom jag tyckte det var för många som ville ha en LVG inspirerad start. Luckan bara växte och efter halva loppet undersökte jag gräset i en hal kurva. Tog det ganska lugnt, kollade hur den jagande klungan som jag precis mötte såg ut och klev på igen. Jens fick jobba hårt för att försöka ansluta men han slog av efter att jag vurpat. Segern var i hamn och jag rullade runt i ett lagom tempo för att slippa haverier mm.

När Jag gått i mål ser jag att Micke Salomonsson har lag av en rökare med Nilsson på hjul. Såg jättebra ut men Jens är ju Jens. Så han körde ikapp nästan hela försprånget på sandpartiet. När de tog sig an sista breda gräskurvan såg jag att Nilsson var i spets. Trodde då på en dubbelseger eftersom det var nästintill omöjligt att köra om efter detta parti. Dessvärre skickar Jens på för en ytterkurvomkörning som bara han kan och tar sig förbi innan partiet är slut. Nu var det kört tänkte jag och mycket riktigt så var det en omöjlig uppgift för Nilsson att komma förbi på den 100m långa målrakan.

Jag har hört vissa klagomål på banan men inte var det nått fel på den. Tvärt om, riktigt skoj med några utmaningar, slagiga partier och bra variation på kurvorna. Vi har kört Superprestige som har varit betydligt slagigare. Entusiastisk publik och en speaker med bra kollcross ger också pluspoäng. Ett kanon arrangemang helt enkelt.

/Darvell

2 kommentarer:

  1. Fan vilken fräck bild. Måste vara en duktig proffsfotograf som tagit den. Ser också att du förstår att länka. Läs min blogg från idag så får du också behålla besökarna som klickar på länken. Lösningen heter Target="_blank"

    SvaraRadera
  2. Hej, jag heter Sofia och är kassör i CK Valhall. Vore kanon om Magnus eller Mattias skulle vilja maila mig angående prispengar i vår deltävling i Crosscupen. Tack tack!
    (kassor@ckvalhall.se)

    SvaraRadera