måndag 9 augusti 2010

Bloggkingar?

Mycket har hänt sedan Italien världscupen. Det roliga är att jag blivit uttagen till VM i Kanada. Vi kommer även köra världscups finalen i USA helgen innan. Efter vad jag hört om banorna så borde de passa mig bra. Ska bli skitkul och jag tror att jag har riktigt bra chans till bra resultat nu när jag känner mig såhär stark.

Det tråkiga är att helgens race gick skit. Grenserittet Show Course på fredagen och långloppet Grenserittet på lördagen. Punkade bort mig från en 20 sekunders ledning i mitten av loppet på fredagen. Kändes grymt i kroppen och banan var riktigt kul. Vet inte hur mycket de höll igen i förföljargruppen men jag drygade ut avståndet varje varv. Ole Christian och Mattias kämpade bra och tog sig i mål på 3:e respektive 4:e plats.

Söndagens race blev en katastrof rent taktiskt av oss. Grenserittets bana innehåller några stigar som kan vara avgörande första halvan av loppet. Andra halvan är som ett landsvägslopp på grus. Vi var 7 st som minst i tätgruppen. Dock så var det ingen som tog initiativ till att hålla fart så det kom ikapp folk bakifrån. En jäkla massa folk. Tror vi nästan var 30 pers i tätgruppen i mitten av loppet. Jag försökte stöta flera gånger men det var omöjligt att komma loss då jag hade ögonen på mig. Såklart lika svårt för alla andra som var starka i gruppen. Med 8 km kvar kom nästa katastrof, Nilsson punkterar. Jag och Ole Christian besitter inga spurter att tala om direkt. Jag gjorde dock vad jag kunde i spurten och slutade 6:a.

Idag har det regnat hela dagen så snart ska den gamla TC:n få smaka på stora växlar. Ska faktiskt bli ganska kul. Har inte bestigit den sedan april.


Bjuder på lite teamkänsla. Eller vad vi nu ska kalla denna galenskap? Fler foton finns på Åsas hemsida Foto: Åsa Erlandsson.

/Darvell

4 kommentarer:

  1. Surt med helgen, berodde det på Scottarna? Men GRATTIS till VMuttagningen! Hoppas det går bra för dig där

    SvaraRadera
  2. Men grattis som fan till VM grannen!

    SvaraRadera
  3. Grattis! Men...grannen? Vad har jag nu missat?

    SvaraRadera