söndag 30 oktober 2011

Premiär på Crossen!

Igår gjorde jag premiär på crossen för den här säsongen, blev bestämt i fredags att ja skulle ta Manges hoj så de var bara att gasa! Körde något varv innan start på den och det kändes så pass bra att ja lät allt va, behövde inte ändra något sen Mange haft den. Märktes att de satt lite gas kvar i hojen sen han vart iväg på världscuperna för de gick både att hoppa över löphindren och vinna på den! ;)

Lite snabbt om tävlingen då, jag kom iväg bra i starten och körde på ensam de första varven innan jag kom in i en liten svacka och började tappa lite fart. Samtidigt var Mange påväg ikapp bakifrån så när han anslöt tänkte nog både två att de skulle bli perfekt för då kunde vi hjälpas åt resten av racet. Men precis när han kom ikapp så hörde ja hur de svischa till i löven bakom mig och när jag vände mig om såg ja Mange göra "sälen" tvärs över hela Kungsträdgården...
Bestämde mig då för att bita ihop lite och se till att de andra inte skulle komma ikapp mig och de höll nästan resten av racet! Hade en ledning på 30 sekunder tror ja inför de 3 avslutande varven, men eftersom Mange syna backen så blev jag också tvungen att undersöka underlaget där i Kungsträdgården en snabbis..
Som tur var gjorde jag de precis bredvid servicen så de var bara att byta hoj och dra iväg, märkte ganska snart ett liiitet problem med den hojen, sadelstolpen var alldeles för låg så när jag satt ner och trampa slog ja knäna i bröstet.. Lyckades i alla fall dra ifrån Micke som kom ikapp mig när jag låg och letade stenar på grusgången så nu har jag äntligen fått vinna en crosstävling!


Sen avsluta jag kvällen på akuten i Falun, riktigt kul kväll var det! Mange, Jeppe och Isabelle droppa mig där vid 20:30 och jag kom hem till Säter igen vid 07:00 i morse...så ja, tror ni kan räkna ut själva hur kul jag hade i min rullstol där hela kvällen/natten/morgonen..



Får se ifall det blir någon mer start på crossen här hemma i Sverige!

Allt för idag!

/Wengaan



1 kommentar:

  1. Stort grattis till er nye storsponsor!! Detta är ni värda, efter allt slit. Detta kommer förhoppningsvis också att ge er extra positiv energi i förberedelserna inför London OS..... ;) Kör hårt och lycka till framöver, nu närmast i Norge till helgen och senare på CXSM!

    http://www.merida.se/merida-sverige-ab-sponsrar-team-kalas.4978865-143917.html

    SvaraRadera