tisdag 17 januari 2012

Rapport

 Racet i söndags gick väl sådär resultatmässigt men benen var fina så jag är nöjd trots allt. Jag såg på racet i efterhand på TV och banan ser ju löjligt enkel ut... Skenet bedrar, det gick asfort överallt och var snorhalt på många ställen.

Jag drog sladdade ikull på uppvärmningen och på tävlingen sladdade en Schweizare ikull framför mig så jag körde in i honom och flög över styret. Vred styret så att det var bara att leta upp depån och byta hoj. Innan detta hade jag fina klungor att ta rygg på och avancera vid tillfälle. Efter blev det ensamcykling i några varv innan jag kunde få lite lä... och lä behövs när det snittas 27 kmh. Jag drog till med en riktig rökarspurt dessutom och spöade både Thjis Al och Christian Cominelli. Jag och Thjis låg och bände jämsides halva rakan innan jag tog ett lite snabbare tramptag. Kan det vara de 6 passen med 30 sekundare som gjort sitt?

Idag blev det lite timmar till boken. Här strax efter Kwaremont som  Johan Lindgren var så bedrövad över att jag inte hade koll på, nu har jag det och ja den var jävlig!
Andra backar som jävlades idag var Koppenberg och Paterberg. Ett tiotal flandernbackar till kördes dessutom så det var lite möra ben på slutet.

Eftersom jag cyklat för sakta så blev jag tvungen att vika av hemmåt i Geraadsbergen för att inte överfylla boken. Inte så pjåkigt väder här i Belgien änsålänge. Nu sitter väl Pumpen, Landis och alla som är på GC och avundas ;). Hur många cykelsvennar får det plats på den där ön egentligen?

Var får man tag på den här fälgen? Hittade den ute i Geos garage och HTC-Highroad körde tydligen Paris-Rubaix på den. Några mm extra bred mot en vanlig så den borde passa perfekt till cross. 
/Darvell

4 kommentarer:

  1. Sweeeet!
    Fan jag längtar tillbaka till Ninove och kanalerna +"bergen".
    Och du, PRO-fälgen hittar du i Geos garage. HTC-Highroad finns inte längre så det är nog lugnt om du tar med den hem ;)

    SvaraRadera
  2. Hehe, det är säkert det han gjort redan... Han behöver nog den om han börjar cykla igen. Han kör bara pace nuförtiden... alltså vespan ;)

    SvaraRadera
  3. Lite bredare crossfälgar? Kolla in Velocitys A23 (kanttråd) eller Major Tom (tub). HPlus Sons TB14 kan också vara ett alternativ.
    http://www.stradawheels.co.uk/shop/h-plus-sons-tb14-rim/
    Kämpa på och lycka till på VM!

    SvaraRadera
  4. Oj vilken koll. Tack! Tubfälgarna verkar intressanta för nästa år.

    /Darvell

    SvaraRadera