måndag 6 september 2010

Bockstensturen

I fredags brände jag och lillebror Johan ner till Varberg och Bockstensturen. Efter en felåkning och lite genvägar hit och dit kom vi äntligen fram till lagom till middagstid. Efter en kanonmiddag på någon lokal restaurang låg vi i hotellsängen resten av kvällen och glodde på Discovery Chanels "River Monsters". Perfekt uppladdning.
100 km långlopps skulle genomföras i perfekta förhållande, blå himmel, nästan vindstilla och femton grader. Låg med bra i loppet hela tiden, fick en lucka tillsammans med Wetterhall efter ungefär halva tävlingen. Bakomvarande grupp hämtade in oss och det blev lite avvaktande körning. Mot slutet vred Wetterhall upp farten och lyckades komma loss. Vi i den jagande gruppen hade olika mycket pang i benen och olika mycket vilja att komma ikapp så det blev pannkaka. Micke Salomonsson stack i sista skogspartiet och blev tvåa efter en stark körning av Wetterhall som vann solo. En tredjeplats blev dagens skörd. Godkänd insats. Kroppen kändes bra och den långa distansen med nästan en timme längre i tävlingstid än vanligt verkade inte påverka. Efter loppet slängde vi oss in i bilen och gasade hela vägen hem till Falun med tre pisstopp och ett hamburgerstopp. Konstigt nog blev jag inte trött en enda gång under den fem och en halv timme långa bildfärden. Kan det bero på att jag fick i mig fem Enervit Liquid med koffein och fem st flaskor med Enervit sportdryck med koffein?

/ Nilsson

1 kommentar:

  1. Tjenare.
    Grattis till tredjeplatsen.
    Visst var det en fin bana, riktigt kul spår.
    Själv så vann jag tillslut 7mila varianten. Men anledningen till att jag skriver är för att vi snackade lite innan start om din hoj. Du kan väl mejla mig johns@post.com så tar vi de där iställe.
    hoj

    SvaraRadera