söndag 20 februari 2011

Nu var det ett tag sedan!

Jag kan lätt sammanfatta cross VM och dagens deltävling i Sunshine Cup med ett ord, KASS! Så jävla kasst är det. Jag känner att jag kan cykla riktigt fort just nu och bara för det kör jag sönder...

På VM så punkterade jag två gånger och hade verkligen chans på en grym placering. Nu blev det istället en 33:e plats. Den placeringen hade jag varit nöjd med om jag inte hade vetat att jag förlorat flera minuter på mina två punkteringar...

Foto: © Jahn Ekman

Jag laddade inte särskilt hårt utför heller utan gled bara med i farten de andra körde. Kanske gjorde VM extasen att jag laddade hårdare än vanligt och därför punkterade, men ärligt talat tror jag det var otur eftersom jag inte ens kände något genomslag.

Idag var det definitivt otur då någon körde in i mig i starten så växeln fick sig en smäll. Blev tvungen att spänna direkt för att kedjan skulle ligga rätt. Ute på andra varvet började den krångla än värre så jag till och med blev tvungen att stanna. Låg då bara några meter bakom tätgruppen. Därefter gick vajern helt av så jag stannade i depåerna för att i alla fall låsa bakväxeln på en lite lättare växel. Fixade med buntband men det gick sådär, det åkte upp hela tiden... Tråkigt när allt kändes så bra startlooparna och första varvet. Kunde köra på lätta växlar uppför för att spara benen. Är jag osnabb brukar jag stå och slita i styret för att hänga med uppför och då får man ge sig ganska snabbt.

Det positiva är i alla fall att formen är god och det vore ett mirakel om den försvann till helgens etapplopp...

/Darvell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar