tisdag 2 augusti 2011

8:a i London!

Nu sitter vi på en lortig flygplats i Wien och väntar på Förbundskapten och resten av gänget ska anlända. Det är nämligen EM i Slovakien till helgen och jag är bjuden. Banan verkar vara en enkel historia om det är torrt och ett riktigt gyttjebad om det blir regn. Vi ska bo i hus med egen kock denna gång, jag har sett huset på bild och det ser grymt ut! Hur det ser ut i verkligheten får visa sig, det är ju trots allt Slovakien.

På För-OS tävlingen i Söndags var det strålande sol och hett ute. Sol fick man mycket av som cyklist som synes på bilderna. Jag missade pedalen lite i starten så jag blev omkörd av Sven Nys, missen gjorde dock inte så mycket när jag fick en såpass fin rygg att följa. Varvade som 14:e första varvet och därefter plockade jag hela vägen till mål. 8:e plats blev det vilket jag är jäkligt nöjd med.

Det här var tydligen fel rygg att följa idag. Men sista varvet luftade han ur benen och körde snabbast av alla. Foto: Isabelle Kronlund

Finaste kylhalsduken av alla hade jag såklart. Fredrik valde att använda en lite större typ för att optimera avkylningen. Det funkade super! Foto: Isabelle Kronlund

I mål trött satan, pustade två min, pissade hos dopingpolisen, till hotellet för dusch och därefter i full fart till flygplatsen för att vara i Falun ett dygn... Foto:Isabelle Kronlund

/Darvell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar