fredag 5 augusti 2011

"Pråblem"

Allt är kanon här i Slovakien. Huset Fredrik fixat överträffade allas förväntningar. Det är stort och fräscht och för en gångs skull är Ole Christian avundsjuk på oss svenskar. Norrmännen säger nämligen att deras boende är så dåligt att de varit till Slovakiska motsvarigheten till Jysk för att köpa nya madrasser.

Träningen på banan i onsdags kändes skit. Torsdagens bra mycket bättre. Dagens rullning kändes grymt bra. Man kan säga att det går åt rätt håll och det vilda resandet Söndag och Tisdag var nog anledningen till skitbenen.

Var upp och inspekterade ett närliggande berg på 950möh. Det var lite fuktigare i skogen där och det var nog en försmak om vad som händer om det kommer regn på banan. Underlaget var riktigt snorhalt och varenda sten och rot var slemmig och halare en såpa. Stigarna såg dock fina ut men cyklingen var minst sagt lurig.

Under dagens rullning fick jag utlopp för min kanalfetisch vilket verkligen var en höjdare.

Blev btw stoppad av Slovakiska polisen igår. Kunde blivit en dryg upplevelse då de ville se på pass, körkort och registreringsbevis, jag hade 1 rätt av tre, körkortet... De sa bara "pråblem" hela tiden och men tillslut ville de ha 20 euro vilket jag gärna hade betalat för att slippa vidare problem. Jag hade dock inga euro med mig och ingen annan i bilen heller. Nu slog de ut med armarna och suckade "pråblem" i varje andetag. Sedan föreslog de att vi skulle lämna bilen hos dem och cykla till banan men vi satt kvar. Efter ett tag lät de oss bara åka. Min teori är att de valde ut just oss eftersom det är lättare att lura till sig mutpengar av ovetande utlänningar.

/Darvell

1 kommentar:

  1. tips om snygg bild på lilleman(?): http://www.fotosidan.se/gallerifs/viewpic.htm?set=gfs&ID=1302680&_referer=%2Fgallerifs%2F

    /D

    SvaraRadera