lördag 19 januari 2013

Magnus Darvell moet de strijd staken met een gebroken ketting

Det blev ingen lyckad dag i Rucphen. Jag fick ställa upp i första led men det hjälpte ju inte när jag tappade 10 placeringar i första kurvan. Sjönk lite mer efter det innan jag hittade flytet. 

På varv två eller tre började kedjan hoppa ner på lilla klingan varje gång jag tryckte till ordentligt. Jag trodde att jag kom åt växelspaken eftersom jag hade stelfrusna fingrar så jag bytte aldrig cykel... Det fortsatte hoppa  och tillslut gick den av 20 meter efter depån... Jag kollade ut över banan och insåg att det var över ett halvt varv kvar tills jag skulle nå depån igen. Bara att ge upp alltså.

Jag ville verkligen fullfölja även om jag inte skulle få någon superplacering för att hitta flytet inför morgondagen. Men det kändes helt ok de varven jag körde så jag hoppas på fin fart och flyt imorn.

Bäst av svenskarna körde Åsa som drog till med en 5:e plats. David körde fint och blev 19:e i juniorklassen.
Ludde körde stabilt och snyggt i halkan och blev 16:e i elit och Martin drog till med en riktig högfartsvurpa men klarade sig trots detta bra och gled in på 19:e plats i elit.

/Darvell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar