måndag 25 mars 2013

Månskensskate

Har hunnit med en hel del fina skidpass såhär på vårkanten här uppe i Umeå. Häromdagen brände jag av ett eftermiddagspass i solnedgången på Umeälven på skaren. Winnerbäck i öronen och några intervaller till det sen mådde man som en kung.

Umeå kan vara riktigt fint.

Ikväll körde jag all in på 2 mil skate på Nydalaspåren i månskenet på 60 min. Det ska man inte heller klaga på. Nu låter det som jag bara har glasspass. Så är inte fallet. Förra helgen rev jag av ett distanspass i minus 15 och snålblåst i 2 timmar innan det vände och blev strålande sol på skoterleder sista timmarna. 

Snart bär det av till Teneriffa för matning av timmar med Mange, har saknat att vara utomlands och cykla med Mange. Ska bli kul att få suga lite hjul och dricka kaffe i bergen.

/Nilsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar