onsdag 10 april 2013

Dalacup #1

Nöjding efter årets första vinst i Dalacupen. Foto: Henrik Öijer 
Hade inställningen att köra riktigt hårt från start av flera anledningar igår. Pigga sprättiga ben, behov av hårdkörning inför helgen, slippa för pigga ben på motståndarna i en eventuell spurt osv.

Försökte direkt att gå med i ett par utbrytningar påbörjade av andra men insåg ganska snart att om det skulle bli något så var jag tvungen att köra så det gör riktigt ont i benen. Därför slaktade jag på det jag hade redan efter ett halvt varv av två för att bygga upp en lucka och därefter ställde jag in pulsen på 175 slag/min och  matade.

Nästan ett varv höll det. Därefter rättade jag in mig i ledet. Provade en till utbrytning men benen räckte inte för att komma loss igen. Satsade allt på spurten istället och lyckades ta mig först över mållinjen trots att jag drog igång i sista sekunden... Börjar få lite klipp i spurten trots allt!

Grymt av Öijer att dra igång den här cupen, han har säkert inte tid men bara gör´t ändå. Många som hjälpte till var det dessutom, kul!

Idag har det slaktats gym i kombination med spurter på Actic/Lugnet på förmiddagen. På eftermiddagen testade jag 4:or på den gamla beprövade Stenäset-Bergsgården sträckan. Kom lika långt som när jag är i form på första... men sen skulle jag tillbaka också och då var det motvind som gjorde att jag kom ca 20 sekunder kortare. Men 4% sämre såhär innan säsong är inte helt kasst i alla fall.

/Darvell


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar