måndag 15 april 2013

Dubbelhelg LVG

Nu är säsongens tävlingspremiär avklarad och jag drog lite oväntat alltså igång på landsvägen först. Samåkte och bodde med Motalagänget. En privilegium såklart! Många historier osv. men framförallt upplevelsen att få sova i tältsäng i paviljongen. Sängarna kändes lite osköna till en början men jag sov som en stock båda nätterna.
Cykeln fick nya ostar inför helgen. 
Meridan hade det lite trångt mellan allt celestefärgat på taket.
På lördagen körde Jönköpings varvlopp och jag gjorde väl en totalfail. Jag var så sjukt laddad innan helgen så jag bestämde mig för att göra något jag aldrig brukar, nämligen att vara passiv fram till halva loppet. Om något sådant ska lyckas får man inte släppa iväg en hel hög med starkingar redan på varv två. Det var nog till och med dom starkaste som gick iväg. Efter halva loppet hade ännu fler sprättat iväg och loppet var över.

Här ser ni Jeppe inför race, tyst och tittar rakt fram.
På söndagen Sverigecup gick jag tillbaka till min gamla vanliga taktik och var med på så mycket jag orkade. Missade trots detta utbrytningen som gick efter några mil. De blev dock inhämtade med ett par varv kvar och då var det bara att vara med på stötar igen. 
Foto: Södertäljes Facebooksida
Men varken jag eller någon annan fick någon betydande lucka. Jag gjorde mitt bästa i spurten men gick ut alldeles för tidigt och har väl dessutom inget direkt klipp om jag ska mäta mig med de här herrarna... Men jag segade mig i alla fall över mållinjen som 10:a vilket jag är nöjd med.

Bild på spurten. Foto: Södertäljes Facebooksida
 /Darvell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar