onsdag 29 juli 2009

Igång igen.

Sådär nu har vi vilat upp oss lite efter SM urladdningen mm. Jag hemma utan "stek" och cykling medans Valpen varit på västkusten för att bli brun och fin eller var det röd. Nåja mest brun iaf. Att vara brun ökar hans chanser med 20% kom han fram till idag. Vill man se brunare ut är det inte helt fel att blondera håret. Han tänker då på allt.

SM resultatet har jag inte varit jättenöjd över. Jag sa innan helgen att jag siktade på vinst men skulle vara nöjd med en pallplats. Efteråt var jag dock inte nöjd. Men vad ska man göra när andra är snabbare? Mest besviken är jag på att jag inte klarade att hålla min på förhand tänkta taktik. Jag skulle inte hänga på Emil i början utan släppa runt en minut för att sedan jobba mig ikapp. Palmberg släppte mer än så och körde som en raket sista halvan av loppet. När jag hittat rytmen igen så kom Palmberg ikapp och körde fruktansvärt fort. Mitt självförtroende som var på topp innan Palmberg kom ikapp. När han passerat och tryckt ner mitt självförtroende i källaren igen avtog farten något. Jag kämpade dock på och den tuffa banan tog ut sin rätt på benen trots allt. Palmberg var den enda i startfältet som besuttit titeln tidigare så det var väl inte så konstigt att en rutinerad herre som han skulle sopa hem det. Det var faktiskt tredje gången han fick ikläda sig den blågula tröjan. Sen har han några segrar på tempo SM så att han är nutidens SM-Kung är det inget snack om.

Dagens träning bestod av 4 timmar distans med ett massivt antal skyltspurter och långfika på över en timme i Gustavs. Mycket fika blev det för samtliga. Jag som skulle köra lugnt idag.

Närmast väntar Grenserittet med Short Track på fredag och Långloppet på lördag. Sedan bär det av till Södertälje för XC-cup på söndag. Helgen efter kör vi ett HC-kategori lopp i Bern. Som alla vet är formen lite osäker efter en vila. Men vi hoppas på det bästa.

/Darvell

2 kommentarer:

  1. Galet med 3 tävlingar på 3 dagar. Vem vinner på fredag och lördag då?

    SvaraRadera
  2. Härligt!!
    Lite kort info om Grenserittet
    Darvell 2:a
    Nilsson 3:a
    Vann gjorde Emil Lindgren. Vet inte om grabbarna hinner uppdatera bloggen i kväll. Men då vet ni lite hur det har gått i dag i vart fall!!

    SvaraRadera