söndag 21 februari 2010

Tuff dag på Cypern

Idag kördes första tävlingen i Sunshine Cup här nere på Cypern. Sju varv och två startvarv skulle avverkas. 25 plusgrader och en kuperad bana skördade sina offer och både jag och Mange kände redan efter några varv att vi hade en tuff dag framför oss. Mitt race började bra och jag var fint med i starten, sedan insåg jag att jag nog behövde slå av på farten om jag skulle orka hela tävlingen. Efter nått varv kom Mange ikapp mig och vi slog följe en stund innan jag tappade hans hjul för att lägga mig i "orka-runt-hela-tävlingen-farten". När det var två varv kvar började det rycka i mina lår och smalben så fort det blev uppför. För att få bort krampen stannade jag till vid lagningen och tryckte tre gel och en flaska sportdryck. Jippi sa benen och nejtack sa magen. När jag skulle gå ut på sista varvet blev jag avplockad enligt 80% regeln och jag tackade och klev av. Mange blev 34a och jag 39a. Några distanspass i veckan och vi är i Kalasform till nästa helg.

/ Nilsson

2 kommentarer:

  1. alltsa, nu ska det har bli intressant att forklara... efter klickandes och harjandes pa bloggar o allt.. hamnade jag har... och om saker o ting ar som jag tror att dom ar, ar varlden allt bra liten...
    och stammer de att du ar den mattias, ulf o marie o 2 brorsor (tom o johan om jag minns ratt)...? langdskidakningskungen? Hahah... mmm sophie sundstrom ar iaf jag om det ringer nagon klocka dar... (goteborg, rosendal,)... Hahaha iaf..hmmm ja.

    SvaraRadera
  2. Har ni dött eller fastnat i frukosten? Saknar lite sköna blogginlägg hur ni steker och köttar förbi de andra teamen

    SvaraRadera