onsdag 14 april 2010

Halvägs

Nu har vi tagit oss ner till Danmark för övernattning innan resan fortsätter till Sram Nordic för att hämta prylar som var fel och sånna som fattades till våra hojjar. Det ska inte vara lätt att få ihop hojjen inför säsongen. Men shit vad grym den blir. Giant Anthem X Advanced SL med Sram, Magura och Ritchey prylar.

Vi börjar med en bild på Sveriges deppigaste genomfartsbyhåla Guldsmedshyttan.


Vi varierar resan med att åka färja Helsingborg-Helsingör den här gången. Spännande...

När vi kom fram till hotellet han vi cykla en timme innan mörkret inföll. Mina ben var goda med tanke på att detta var mitt första riktiga passet sedan jag fick träningsförbud förra onsdagen på grund av ett inflammerat sår i knäet. Det är såret jag slagit upp under hela crossvistelsen i Belgien i vintras och under Cypernlägret. Över 5 gånger har jag slagit upp samma sår i år alltså. Tre veckor efter senaste vurpan så svällde det upp och jag blev öm i en lymfkörtel i ljumsken. Så det var bara att traska iväg till doktorn för att få penicillin och träningsförbud till nästa besök som var igår.

/Darvell


2 kommentarer:

  1. Husen i Guldsmedshyttan får en alltid att tänka på hur skönt det är att sitta i en bil och snart vara ute ur hålan. Då har man ändå precis lyckats återhämta sig från Silverhöjden.

    SvaraRadera
  2. Grumma Guppar!!!
    Meeeer uppdateringar sen, ni är roliga =)
    Känner suget att vara med som meck nu igen, resan känns igen på något sätt. Åka båt med er är roligt =)

    SvaraRadera