lördag 3 april 2010

Racepepp!

Nu sitter jag äntligen här på min nylagade dator. Tack Christian! Just nu sitter Team Kalas på ett hotellrum i Danmark för att invänta morgondagens XC-tävling i Borre. Det är en C2 som ska avverkas. Vi hoppas på att få med oss lite UCI-poäng och lite extra kvalitativ träning.

Formen känns något tveksam men jag tror ändå jag ska lyckas bra. Efter hemkomst från Cypern blev jag nämligen magsjuk. Inledde sjukan med att "deffa" över 3 kg på 5 timmar på min taniga cyklistkropp. Efter det var jag totalförstörd (ligga på toagolv och längta efter morgondagen) i 3 dygn för att därefter vara yr och svag i en vecka. Ja alla har väl varit magsjuka så ni vet väl hur det känns. Jag hade faktiskt glömt bort hur illa det var. Men senaste veckan har jag tränat på bra och känt mig stark på både distans och intervallpassen. Det ska bli sjukt kul att rejsa igen i alla fall.

Vi hörs på måndag eftersom vi beräknar anlända Falun 03.00 natten till måndag. /Darvell

2 kommentarer:

  1. Lycka till imorgon!
    Men Är du/ni riktigt säker på att vi hörs här på bloggen på måndag ;)

    SvaraRadera