tisdag 25 januari 2011

Fincykling ≠ idag

Idag stod det 4-5 timmar fincykling på schemat, hade även en fika i Brakel inplanerat. De har ett av mina favoritfik där, inte i klass med Gustafs men de har grymma våfflor. Vädret såg lite mörkt ut i morse. Men jag hade höga förhoppningar in i det sista och vid 11 tiden slutade det regna så jag passade på. Redan efter 10 minuter började eländet igen men jag trodde att det skulle gå över. Efter en timme var jag dyngsur och beslöt mig för att ta närmaste vägen hem, min tanke var att det var onödigt att riskera bli kall och förkyld veckan innan VM. Normalt brukar jag vika ner mig alldeles för sent...

Pga det avbrutna passet så bjöd jag benen på en omgång 4*4. Riggade upp Geos gamla Colnago så jag fick lite bättre utväxling.

Det var ingen tokmaxning som hemma på Monarken men det kändes fint i benen trots allt. Vevade på med 110-120 i kadens, skulle haft en 60 skiva. Imorgon drar jag iväg och möter upp de andra landslagsåkarna i St. Wendel, ska bli kul att träffa dom. I söndags träffade jag förresten Hans Mård med familj. Han hade inte haft ett kul veteran VM om man säger så, han samlade nog på sig all Sverigeotur för flera år framöver. De kunde dock inte se eliten eftersom de var tvungna att åka till flygplatsen.

/Darvell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar