måndag 24 januari 2011

Världscup Hoogerheide

Större delen av banan i Hoogerheide var som vanligt lite hal men snabbåkt. Det var dock ett flertal riktiga surhål och spåriga svängar. Det kändes riktigt bra under träningen på banan, hade riktigt bra flyt. Likaså under uppvärmningen.

Startträningen under veckan måste verkligen ha gett resultat för jag fick en kanonstart igen. Lite flyt var nog inblandat också i och för sig. Efter ett halvt varv hade jag tagit mig upp till de "stora" grabbarna topp 20. Var till och med upp i rygg på segraren Niels Albert innan jag föll tillbaka något. Höll mig topp 25 och under minuten efter i 3 varv, det kändes grymt bra och jag tyckte jag hade ännu mer att ge. Antagligen så var det inte riktigt så, för jag började göra för många misstag i de svåra passagerna. Jag förtog mig nog lite trots att det kändes bra.

Jag bytte cykel ut på varv fyra och där någonstans tappade jag flytet. Cyklarna är identiska förutom hjulen som är av aluminium på 2:an. Jag bytte tillbaka så snabbt det var möjligt och kunde köra på en hyfsad nivå. Tappade tyvärr placeringar hela vägen till mål. Blev 37:a vilket jag är riktigt nöjd med. Mitt näst bästa världscupresultat och den absolut bästa starten. Mitt bästa var i Hoogerheide förra året så det verkar vara en bana som passar mig.

/Darvell

3 kommentarer:

  1. Grymt att du snart börjar få häng på storfräsarna. Kör hårt på VM!

    SvaraRadera
  2. Nä nu jävlar snackar vi pang pang!
    Imponerande! Lycka till på VM nu

    SvaraRadera
  3. Nice. Starta bakom Stybar och Powers på VM och sen hänga på Albert när han väl har fått upp farten så är det givet med toppplacering. :)

    Lycka till på VM, jag kommer kolla och hejja allt jag kan här

    SvaraRadera