torsdag 3 mars 2011

Långpass

Då va de min tur att skriva lite här igen..

Har inte skrivit något om hur det gick på helgens etapplopp så de är väl dags för det nu. Lyckades köra bort mina chanser för att ta några UCI-poäng under lördagens Point-to-Point race, efter ca 2 mil flög en sten i mitt framhjul och knäckte ust-ventilen på mitten...
Lyckades ta mig till tech-zonen efter att ha fått en slang av en annan åkare som hade blivit avhängd, där fick jag ett nytt hjul och tog mig i mål 16 min efter täten...
Ser fram emot helgen istället då sista racet i Sunshine Cup ska köras!

Idag har vi spenderat ett antal timmar på cyklarna här nere i riktigt fint väder! Mange och Nilsson har i några år haft planer på att ta sig till högsta punkten på ön, men de har aldrig blitt av.. Så idag tog vi tag i det och cyklade dit, blev en fin tur på strax över 6h i solen. Högst upp på berget va de dock snö och inte alltför varmt...

Dags att stänga ner för dagen, avslutar med en bild från toppen av berget..

i bakgrunden skymtar en av Cyperns skidbackar..


/ Wengan







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar