torsdag 26 maj 2011

Sista minuten flygning och fincykling i Freiburg!

Då har vi anlänt till Tyskland efter lite världscupstävlande i England förra veckan. Resan hit blev lite för "intressant" igår, planet skulle lyfta vid 07:00 och vi kom till Stansted 1,5h innan och tyckte att allt var lugnt. Sen fick vi se att det va en brutal kö till in-checkningen och rätt som de var så hade vi 20min till att planet skulle lyfta..då fick vi lite bråttom...
När vi sedan skulle ta oss igenom säkerhetskontrollen blev både jag och Mange stoppade pga att vi hade "vätskor" i våra bagage, vilket vi inte hade..när dom väl släppte iväg oss blev de full fart igen och vi kom väl till gaten 2min innan avgång och klev på planet precis innan dom stängde dörrn..
Kändes ganska bra att vi hann och slapp allt strul som hade blivit annars!

Nu är vi i Freiburg, Engen va riktigt schysst och lät oss bo här hos henne över helgen. Så idag har vi utforskat de grymma stigarna här nere. Jag och Mange fick ihop ett fint distanspass med massa grym cykling, i en av alla utförslöpor som vi avverkade under dagen lyckades jag ta ett litet annorlunda spår mot vad som var tänkt. I en riktigt brant serpentinkurva tog ja svängen lite fel och snubblade ut från stigen och landade en bit nedanför på samma stig..landade på fötterna för en gångs skull och tjänade några meter på Darvell, så de gick riktigt bra! ;)
Dagens spårval..

I morgon är det dags för sprint här nere, sen kör vi XC på söndag! Fixar en update imorn kväll om hur vi klara av sprinten.

/Wengan

1 kommentar: