söndag 15 maj 2011

Vinst på Billingeracet!

Blir nog inget långt inlägg idag, har precis varit och petat i mig en halv pizza så nu är de koma på soffan framför VM-finalen i hockey..
Idag körde vi Billingeracet, sist jag tävlade i Skövde var 2009 och då blev det en 3:e plats. Idag lyckades jag lite bättre och körde in som nummer 1 över mållinjen.
Fick en bra start och låg runt top 5 uppför backen till bergspriset som Edin tog hand om, någon kilometer senare fick ja en lucka till resten av fältet. På banvallen påväg in mot Öglunda fick jag sällskap av Jesper Dahlström, vi rullade på i bra fart och när de var dags för ett ganska tekniskt parti innan den fina klättringen i Öglunda gick ja ifrån och körde resten av tävlingen ensam.
En stor anledning till att de gick så fint att hålla undan var tack vare Nilsson och Mange som låg och bevakade gruppen som jagade mig. Kom i mål 5 min före Dahlström som blev 2:a och Byhlinder som spurtade in på en 3:e plats.

Nu blir det några lugna dagar innan vi drar till England på torsdag för att köra Världscup till helgen!
Dagens prispall

/Wengan

5 kommentarer:

  1. Grattis, skoj att vi kunde lära dig något i Torsby. Själv bröt jag nyckelbenet idag. Skall bli operation i veckan.

    Hälsningar jag som åkte på det heligaste ner för backen.

    M. V. H. Peter

    SvaraRadera
  2. Gött att se att du kan köra fort utan att krascha :) Lycka till i Dalby

    SvaraRadera
  3. härlig att vår "magister" i Torsby håller sig framme!
    hälsar en av dina elever
    // Stellan från Eksjö

    SvaraRadera
  4. Jag sällar in mig bland gratulanterna.

    /Marcus

    SvaraRadera
  5. Bra jobbat & stort grattis! Körde Billingen det år du kom 3:a & vet hur jobbig jag tyckte den var (är) :-) Mvh / Danne
    PS. Tack för en kanontrevlig helg på Cykelvasalägret!

    SvaraRadera