fredag 27 maj 2011

WC-Sprint #2

Då var sprinten avklarad här i Offenburg. Dagens sprint gick mycket bättre än förra helgen i England, även om jag blev utslagen i kvartsfinalen idag också..
Innan heaten drar igång får vi köra ett tidskval, idag gick 36 st vidare och sen var de 6 pers i varje heat. Jag kvalade in som nummer 5 vilket var riktigt kul, Mange slog till med en 10:e plats så vi var riktigt nöjda med att vara inom top 10 båda två då det var flera snabbingar med den här helgen än förra.
När det var dags för heatet kändes det fortfarande bra i kroppen, tyvärr fick jag inte i foten direkt i pedalen vilket ledde till att jag tappade några meter. Fick jaga på rejält för att täppa luckan till de andra, när ja sedan lyckades ansluta till ledarna var det bara en sak som gällde, att plocka placeringar. Efter att ha legat 5:a inledningsvis avancerade jag till 3:e plats efter dagens omkörning, engelsmannen som jag hade före mig lämnade lite väl mycket plats inför en 180° kurva på gräset och då passade jag på att klämma mig in där. Låg axel mot axel genom hela kurvan tills han nästan åkte ut genom banden, sen var jag förbi ;)
Efter det fick vi 3 i täten en lucka till de andra, tyvärr fanns inte krafterna för att spurta in på en plats som hade tagit mig vidare från heatet så där var kvällen slut.

Tycker det är riktigt kul att sprint har börjat användas som ett event vid sidan av XC-världscuperna, förhoppningsvis blir det en sprint-världscup nästa år och det hade vart riktigt kul med ett sprint-race vid SM i Borås senare i sommar!
Nu är det full fokus inför söndagens uppgift, ska bli riktigt kul då banan här i Offenburg är en av det roligaste som ingår i världscupen.

Nu är det snart dags att slockna, imorn väntar lite fina stigar här i skogarna kring Freiburg och sen blir det full gas på söndag!
Vi startar kl 14:00 och ni kan kolla racet live på den här länken till Freecaster.

/Wengelin

3 kommentarer:

  1. Lykke til! Gleder meg til å følge med live. :-)

    SvaraRadera
  2. Nice, inte upp till offenburg något idag?

    SvaraRadera
  3. Bra kört era gamla kalaspuffar! Passa på att besöka Feierling i Freiburg, grym pub med eget bryggeri!

    SvaraRadera