tisdag 22 november 2011

Börjar läka ihop

Nu var det ett tag sen jag skrev något här, har hänt lite grejer sen sist, men det har inte blivit mycket träning så motivationen till att skriva har vart lite dålig...

Vurpade ju som de flesta vet när jag värmde upp inför SM nere i Åstorp, skulle hoppa löphindren "på riktigt" istället för att springa och den här gången gick det sådär..
Fega ur halvvägs över första hindret vilket ledde till att bakhjulet inte hängde med hela vägen över och jag fick mig en fin flygtur över styret och landade på hakan i nästa hinder! Innan jag testade så gick jag igenom hela grejen i huvudet och kom fram till att det värsta som kunde hända var att jag skulle landa på gräset ifall något gick fel... Såhär i efterhand så är det lätt att hitta felet i min plan, glömde ju att räkna in min "tur" som jag alltid brukar ha när jag ska göra nått... Då hade ja ju kunnat förutse allt som hände istället för att behöva uppleva det ;)

Igår plockade jag ut stygnen i alla fall, ställde mig framför badrumsspegeln och tog ur dom, mycket smidigare än att gå till vårdcentralen! Enda som strular lite sen vurpan är fingret som gick sönder lite och sen låret som också är lite trasigt. Körde några pass förra veckan men sen deppa låret ihop och igår fick jag höra att det troligtvis handlar om en muskelbristning (håller tummarna för att det stämmer, i så fall borde smärtan vara borta snart)
Fingret går att cykla med, tar lite eltejp och tejpar ihop dom i handsken sen är problemet löst!

Börjar också fundera på ifall det är dags att göra några listor på lite allt möjligt, efter alla krascher så skulle jag ju kunna tipsa om vilka sjukhus runt om i världen som är bra/dåliga, vilka vurpor som känns mest (så ni kan undvika dom) och sen en guide över hur man lättast plockar ur stygnen själv med hjälp av sånt som finns hemma...

Nu är det dags för ett fika-besök borta hos Wetterhall! Om formen inte försvinner på grund av för lite träning så kan man lika gärna försöka fika bort den! ;)


Alexander "den sanna bakhjulsdemonen" Wetterhall

/ Wengelin

2 kommentarer:

  1. Väntar med spänning på listorna och hoppas de slipper utökas :)

    SvaraRadera