onsdag 2 november 2011

Det slaktas ben!

Vad är det första jag ser när jag går in för att blogga, jo bloggkungen Jeppe77 har redan varit igång. Jag värmde upp med massa timmar i sadeln både måndag och tisdag inför vårat teknikpass som vi utförde för andra veckan i rad. Idag slaktade jag ett långpass på 18 mil utan att bli totalslut som jag blivit på alla pass längre än 3 timmar sedan i somras. Är på g nu!

Till höger "montörn" som tillsammans med Isabelle räddade min pallplats i helgen.  Till vänster den  "något" nervösa Jeppe77.
Jag var kanske lite missnöjd efter loppet i lördags eftersom det var en vurpa och strul som ställde till det och jag hatar sånt. I duschen kom jag på att Wengan och Team Kalas tog hem det och jag trots strul tog mig in på en pallplats, så det var inga sura miner i bussen hem direkt.

Det var bromsreglaget som pajjade i kraschen och det tog två hela varv innan jag hittade depån. Hade inte hunnit kolla var den låg innan loppet eftersom jag hade lite väl mycket att stå i innan start. Det tog ett varv på reservhojen med sadeln i höjd med mina knän innan Johan hade lagat bromsen 1:a hojen och jag kunde ladda på igen och köra upp mig till tredjeplatsen.

/Darvell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar