söndag 4 mars 2012

Bra och dåligt

Körde sista racet här nere på Cypern idag, efter lite osäker form och strul förra helgen så var jag ganska spänd på hur kroppen skulle svara idag..
Kändes jävligt segt på uppvärmingen innan racet, men ibland när det gör de så brukar bena kunna vakna till ganska bra när det väl är dags att gasa och så var det idag! Fick en hyfsad start, armbåga mig fram till Manges hjul och sen höll vi ihop större delen av mitt race..

På tredje varvet strula det till sig lite, låg på en fin 14:e plats påväg ner mot varvning när det nya tubdäcket krängde av... Trodde att det var tejpen som släppt, men kändes lite konstigt ifall den skulle gjort de då den sitter så jäkla hårt på fälgen i vanliga fall. Nu var de så att koden under däcket va problemet, den hade släppt från däcken och därför gled det av fälgen...
Lite tråkigt slut på resan här nere när benen äntligen svarade, men ändå skönt att få ett kvitto på att vinterträningen gett något! Nu är det bara att ladda inför nästa tävling, blir inget Sydafrika för mig så jag får se vad som händer istället...

Nu är det dags för sista buffén här på hotellet, ska bli förjälva skönt att komma hem och kunna laga lite egen mat! Resan hemåt börjar vid 07:00 imorn och sen är jag nog hemma i Säter runt 20:00..blir en lååång dag!


/Wengelin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar