tisdag 27 mars 2012

Långkörning till Norrland

I söndags begav jag mig uppåt än en gång denna vinter. Har kört Falun-Umeå många gånger nu och kan alla "spurtpriser" hela vägen upp.

Vi börjar med startloopen:
Falun-Gävle=1 timme, första kaffet, kanske en bulle om formen är sådär, men oftast en slät kopp bara. 

Gävle-Huddik= 1 timme, andra kaffe+ redbull+cola+bulle, kände som jag släppte klungan här men jag koffeinchockade kroppen och kom in i matchen igen.

Några försöker stöta av mig men jag är fortfarande med i matchen.. 4 pisstopp på 1 timme.. nytt rekord.

Huddik-Sundsvall=1 timme, Ikea och världens snabbaste lunchstopp på ny rekordtid= 14 min, hann med toaletten 2 ggr och kriga med pansionärer om mellanköttbullemenyn samtidigt som jag lyssnade på hårdrock i hörlurarna.

Sundsvall-Övik=1,5 timme, in på klubbesök med en orienteringklubb i 1.5 timme. Funderade på en kaffe på Statoil men skippade den och drack sista slumpen av den avslagna colan och vred upp musiken på max.

Övik-Umeå=1,5 timme, som sista 2 milen på ett långlopp när sista gelen är uppäten och Mange tycker man ska bju på en liten stöt när man är tröttast i klungan.. Men man kämpar hela vägen in i kaklet.

57 mil och 6 timmar. Tar alltid lika lång tid. Nu sinkade klubbesöket 1.5 timme, men that´s life.

p.s ett råd till alla Falun-Umeå pendlare. Käka aldrig på Ikea i Sundsvall efter kl 11.30 och särskilt inte vid jul då det vankas billigt julbord. Det misstaget gör man bara en gång.

Nu ska jag sova. Imorn kör jag nog sviiiiiinigt hårda 4x4 på min Big Nine.

Godnatt.

/Nilsson

2 kommentarer:

  1. Underhållande. Ungefär som min 50mila till Småland minus panchisIKEA då. Håller mig till Max istället.

    SvaraRadera
  2. I det där tempot kom man ju aldrig fram till nån tävling i tid;-)

    SvaraRadera