söndag 15 mars 2009

Döskalle

Döskalle. Symboliserar vad vi känner just nu. Det som började så bra. Men slutade så dåligt.

Både jag och teammate var enormt peppade idag. Dubbla Redbull och fullt ös från start och Team Kalas gick upp i spets och fick en lucka på 10 sek på startloopen. Ut på första varvet och nu började eländet. Mange ligger först och blir felvisad. Jag är inte sen att hänga på men kommer inte lika långt in på stigen som han innan Wetterhall skriker åt oss att vi kört fel. Jag jagar ikapp och täpper luckan och hoppas på att Mange snabbt kan komma ikapp. Lagom till sista rejäla utförsbacken är Mange ikapp men då punkar han och hans chans till att få köra skiten ur alla är bortblåst. Jag biter kvar på hjul och lyckas efter 3 varv att gå loss med vinnaren för dagen, Sergiy Rysenko. Wetterhall har redan fått en rejäla lucka och jag siktar in mig på en fin andra plats eller en tredje. Får släppa Rysenko i samma backe som Mange punkade på 4 varvet. 1 varv kvar och jag känner verkligen vilka jävla superben jag har och att det bara är att hålla i. Luckan ner till den jagande klungan bakom är relativt stor så jag håller jämn fart och försöker att inte göra några misstag. Lagom till Manges utförslöpa hör jag ett pysande ljud från bakhjulet och inser att jag är påväg mot en tredje plats, 1,5 km från mål och jag har punkat. Fan. Vätskan i däcken tätar lite och jag inbillar mig att det kan gå. Men de resterande 1,5 km innehåller en hel del kurvor och jag kränger ut all den luft som återstår. Den jagande klungan kommer ikapp och jag kan inte göra så mycket mer än att springa i uppförsbackarna eftersom däcket släppt från fälgen och jag kommer ingenvart. Besviken, trött och framför allt förbannad korsar jag mållinjen som 10a. Shit happens.
Mange punkar ytterligare en gång på sista varvet och går i mål som 14de.
Just nu är vi inte särskilt glada någon av oss. Varför skulle vi?

Team Kalas Cypernförbrukning.
8 däck sönderkörda.
2 vinda hjul.
2 Enervit G sport burkar.
2 Enervitene burkar.
4 R2 burkar.
20 liter svett.
20 kg pasta.
25 Gel (varav Mattias 20).
50 Bars.
60 Proteinbars.
1,75 kg Pesto.
2 besvikna människor.

3 kommentarer:

  1. hm,,,,tubelessdäck med extra förstärkning kanske?..tungt och säkert som en pansarvagn...

    SvaraRadera
  2. er däcksponsor blir säert jättenöjd...

    SvaraRadera