onsdag 25 mars 2009

Gubbar med hatt

Nu har vi återhämtat oss från Cypernvistelsen. Tävlingarna gick inte riktigt som vi ville men vi fick till några lopp i alla fall och riktigt bra träning. Hårdträningen inför kommande världscuper i Offenburg och Houffalize påbörjades igår efter en period med endast några få lugna pass.

cypernresan såg jag att Wetterhall bestyckat sin tävlingsmaskin med ett LVG-parti. Jag vill också slippa trampbåtskänslan man får på MTBn. Så förra veckan klämde jag på ett Ultegra för att minska Q-faktorn. Det behövs fortfarande lite mek för att få det att passa perfekt. Just nu kör jag singel 44 och det kan bli lite väl tufft på XC-loppen i sommar.

Distansträning igår och idag. Idag körde jag med Oscar. Det var kanonväder under rundan som gick till Säter och hem. Just nu sitter jag och funderar på hur många som rymde under eftermiddagen för efter vi passerat Säter var det flera närgångna bilister. Det började i Stora Tuna med att en gubbe med tant trängde oss utanför kyrkan. Eftersom det blev 30 sträcka kom vi ikapp bilen och stirrade genom bakrutan. Vad vi såg så fick han skäll av kärringen så förhoppningsvis gör han inte om det igen. Efter gamla leksandsvägen körde först en bil så nära att vi blev irriterade. Någon minut senare kommer nästa gubbjävel som kör så nära att jag kan skicka näven i rutan medans han kör om. Nu var jag riktigt irriterad. Så jag skickade i dyngen och körde ikapp om det inte vore för att en Sossecontainer hunnit smita emellan eller att jag haft en racer så jag hade kunnat lasta på 53-11. Nu hade det dessutom blivit så många registreringsnummer att hålla reda på att jag blandade ihop alla. Det var annars en fin tur och lvg-partietMTBn funkade kanon.

Mattias har varit i Åre sedan i söndags och imorgon ska han med på 5 timmar. Vi får se hur det går. Tänkte köra "Väggenrundan" så han får bekänna färg. "Väggenrundan" har fått namnet eftersom Mattias kört den 3 ggr och väggat samtliga.

4 kommentarer:

  1. Haha, vilken runda är väggenrundan? Är det inte bara för att passet är längre än 2½ timme som han väggar då?

    SvaraRadera
  2. Ja var är "väggenrundan"? Kul skrivet, "sossecontainer" HAHA .

    SvaraRadera
  3. Haha jag visste att du skulle gilla "Sossecontainer"

    SvaraRadera