måndag 9 mars 2009

Stenskramel

Igår avnjöts det 2 timmar smärta i stenskramlet i utkanterna av Limasol. Jag startar som en raket nuförtiden. Har alltid accelererat som en segelbåt i starterna tidigare år men nu efter all cyclocross är jag till och med för snabb för mitt eget bästa. Gick från tredje led till att ligga 2:a på ca: 50 meter. Efter en kilometer smalnade vägen av till stig, jag gick in som trea.

Hängde med Emil och Jaroslav Kulhavy lite mer än ett halvt varv. Då blev det lite för tekniskt för att jag skulle klara deras tempo. Varvade som trea efter ett varv men då kom min baklängesattack. Hela kroppen var helt stum av allt skrammel och benen strejkade efter den hårda starten. När två av sex varv återstod kunde jag plocka in lite igen och slutade på 9:de plats. Nöjd med denna placering med tanke på att fullgungsåkarna hade stor fördel på denna bana.

Att vi överlevde gårdagens tävling firades idag med en timmes rullning och kaffeglass på café Gyllene Bågen.

/Darvell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar