söndag 24 januari 2010

27a på WC, nu jävlar


Holland, Hoogerheide stod som värd för den sista världscupen för crossäsongen 2009/2010. Banan var densamma som VM gick på förra året, dock bakåtvänd. Enligt mig en bättre bana, snabbare och fysiskt jobbigare då det låg på hela tiden med lite längre gräspartier varvat med snabba kurvor. Nattens regn hade gjort det lite småvått till U23 start kl 11.10 men jag valde ändå att köra på Tufo Primus däcken. Funkade klockrent. En hyfsad startposition gjorde att jag kunde lägga mig i mitten av fältet och avancera uppåt så gott som hela tävlingen. Kämpade sista varven mot en tysk hetsnisse men fick vika ner mig. 27de plats blev dagens skörd. Benen känns grymma och med rätt träning i en vecka nu så kan det bli ett roligt VM i Tjeckien på lördag.

Close racing.

Imorgon väntar 12 timmar i bilen till Tabor, Tjeckien. Hög musik och låg humor kan väntas.

/Nilsson

1 kommentar:

  1. Bra kämpat, det där e ju inget å skämas för precis.
    //P

    SvaraRadera