torsdag 7 januari 2010

Inspirerande

Människor som inspirerar är härligt. För en vecka sedan tipsade Oscar mig om en dokumentärserie om två killar som bestämde sig för att åka jorden runt på motorcykel. Ewan Mcgregor och Charley Boorman gjorde detta på det svåra sättet också. Från London över centraleuropa genom Kazakstan, Mongoliet, Ryssland och över till norra USA för att avsluta i New York. Jag blev inspirerad och har bestämt mig för att nån gång i livet göra något liknande, helst på en motorcykel.


Kan vara bra att ha någonting inspirerande att tänka på när det känns tungt med träningen eller andra saker. Idag pluggade jag i min iPod och körde ett två timmars snabbdistanspass och tänkte både på det ena och andra. Mitt knä är inte som jag vill att det ska vara. Det gör ont när jag cyklar längre än en timme och det känns inte optimalt att mata fem timmars distans i minus fem med Slaktarn och Oscar då.

Hemma händer både det ena och andra. Elen blir rekorddyr. Sahlin ska vara med i Let´s Dance. Elin Woods ler igen och svensk längdåkning har sina glansdagar. Här nere i Belgien äts det megaportioner pasta. Spelas poker med chokladbitar som pris och sveps en och annan belgisk dryck. Men roligast av allt har jag och Oscar åt Manges dator som "är lite trött" som han kallar det. Den har fått fetvirus och låter som ett vindkraftverk. Stackarn har fått kolla mejlen på min Mac.

Allt för idag.

/ Nilsson

8 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Det luktar kopia Nilsson;-) http://alltutomfotboll.blogspot.com/2009/10/motivationstipps-under-morka-vintern.html

    SvaraRadera
  3. Ha ha hälsa Mange att om han är snäll så kan han få kolla mailen på min fina dator med!

    SvaraRadera
  4. Måste svida för Mange att kolla sin mail på en riktig dator..

    SvaraRadera
  5. Du är bara tragisk Robbert och du vet det.

    /Granskaren

    SvaraRadera
  6. Haha välkommen till www Wengan! Men grabbs jag håller mig till mobilsurfing tills min pc är healad. Vill ju inte få macsjukan

    SvaraRadera
  7. Ja du får då inte låna min så min Mac blir besudlad =D

    SvaraRadera
  8. Varför inte cykla? Det finns gott inspiration angående att cykla genom centraleuropa och centralasien.

    SvaraRadera