onsdag 13 januari 2010

Pangben och otur?

Nu är det jäkligt nära att jag lyckas få till ett fint resultat känner jag. Det är så sjukt små marginaler i cykelcross vid hårdpackat underlag. En liten miss och helt plötsligt går man från ett bra läge till ett dåligt.

I måndags låg jag i en grupp som krigade om topp 10 när jag sladdade och började kräla på marken. Jag hade precis kommit ikapp och kände att jag hade kanonben. Men i och med vurpan så åkte jag ner till en 20:e plats och fick därför börja om på nytt. Det gick så fort runt hela varvet att det var svårt att gå förbi folk som låg strax bakom klungan. Tog mig i alla fall upp till en 17:e plats när mållinjen passerades. Ca. 2,30 efter vinnande Klaas Vantornout.

Idag var det dock inte lika små marginaler. Efter 3 varv låg jag i slagläge att komma ikapp gruppen 5-14 plats. Dock gjorde jag en miss igen i en spårig is/snö kurva och halkade bak ett par placeringar. Varvet efter skar bakhjulet strax efter depån. Hjulet låste sig helt. Det kändes som game over direkt. Gjorde ett försök att backa bakhjulet. Efter några varv släppte det såpass att det var användbart fram till depån. Bytte hoj och började täppa monsterluckor men raceviljan hade avmattats en del. Körde dock på bra trots allt och när jag kom ikapp och förbi Mattias drog jag en till sladdvurpa i banans högfartskurva. Han ville sån tur var inte åka lika fort genom kurvan så vi slapp bilda hög.

När vi kom hem märktes det att "Mekoscar" haft en hård dag. Han somnade i nån skum men avslappnad ställning i köksfotöljen. Men han har mekat och kört buss till norra Holland t/r. Så det var han värd.

/Darvell

3 kommentarer:

  1. Du kan ju spara på succén till VM.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med, dags att börja mörka nu så släpper de iväg dig på VM.

    SvaraRadera
  3. Ja vissa är ju bra på och mörka! Nämner inga namn:)

    SvaraRadera