onsdag 13 januari 2010

Snötävling i Holland

Igår begav vi oss till norra Holland för övernattning på lyxhotell i Groningen. Efter en lång bilresa och en skön natts sömn var det dags för tävling. Centrumcross van Surhuisterveen stod på schemat. Banan liknade den som Borlänge CK arrangerade 08 i CX-cupen. Snö och hårdpackat under. 50 snabbingar skulle göra upp om placeringarna. Efter en trång start och ett stressigt första varv låg jag runt 20-22 plats. Efter att ha lyckats trassla in kjedjan runt vevarmen halkade jag ner en bra bit och fick börja jobba mig upp igen. Efter 60 min hårdkörning sladdade jag in på en 23 plats. Panget i benen finns där, nu gäller det bara att få allt annat att funka också..

Bröllopsnatten? Foto: Oscar E


Tända ljus, rosor och Team Kalas. Foto: Oscar E

/ Nilsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar