söndag 12 december 2010

Vlaamse Druivenveldrit

Blev tvungen att andas lite i Overijse idag, då C1:an Vlaamse Druivenveldrit avverkades där. Stenhårt race med mycket höjdmeter och lera. Många nerförsbackar som gick på tokchans med en fot ur och leråker i motlut som var toksega.

Det kändes som jag hade lite lättare att ta i idag och dessutom var det fler deltagare så det var till och med ett par stycken som blev uppropade efter mig. Startbacken var brutal, brant i början och sedan när den flackade ut var det pavé. Backen mätte nog cirka en kilometer, lång var den i alla fall. Eftersom jag startade långt bak så gick det mest ut på att hitta luckor, men när jag väl träffade en lucka så blev det såklart en krasch framför...

Tekniken var inge vidare i början, men på slutet gick det riktigt bra till och med. Blev dock avplockad med ett varv kvar att åka eftersom en miljon fotografer klivit ut i banan efter målet. Jag blev i alla fall 31:a vilket jag tycker är helt ok.

Belgarna vill se sina idoler på så många ställen som möjligt så de springer snabbt emellan olika delar av banan. För denna man gick det dock sådär, medan han tog sig upp för denna backe så hade täten redan hunnit runt ett varv! Han åkte mer bakåt än framåt och när han nästan var uppe var även byxorna nästan helt av.

/Darvell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar