onsdag 20 maj 2009

Bloggen är inte död

Vi uppdaterar så dåligt att jag nästan skäms av att skriva ett nytt inlägg. Men hör och häpna bloggen är inte död vi har bara haft viloperiod från cykeln. Då är det svårt att blogga på en cykelblogg som handlar om oss och våra äventyr på cykeln.

Jag körde mitt första seriösa pass igår. 5.30 stannade klockan på och jag var överaskad över hur oväggad jag var. Hade nämligen tryckt på fint under passet. Nilsson var med på andra halvan av passet och gissa om han blev glad när jag började prata om hur min mage kurrade efter mat i Leksand. Men mina fickor var fulla och efter 4.30 unnade jag mig en 25g gel. Hann med att trycka en till innan jag kom hem så han fick tyvärr inte se mig ge efter på farten.

Idag stod det Vibes på schemat kl 09. Valpen försov sig såklart. Men senare rullade vi ut på hojjarna. Jag tänkte köra 2 timmar och Valpen minst det dubbla. Dock lockade han mig med en kaffe i Sågmyra så det blev 3.30 eftersom alla fina stigar skrek efter våra däckavtryck.

I helgen ska vi spänna bågen på första långloppscupen för året. Vi har siktet inställt på den mest ärofyllda placeringen trots att vi legat lågt med träningen.

/Darvell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar