söndag 31 maj 2009

Glassareteppen

Idag hade vi kunnat glassa som bara den. Men vi ville spöa varandra så vi körde tills syran rann ur tårna i alla fall.

Jag trodde Mattias skulle ta mig idag. Han har ju tränat tempodrag med hjälp av denna. Jag hängandes i handtagen och han fastknuten som draghäst.


Jag körde hårt från start och hade redan vid första mellantiden efter ett par kilometer kört ifrån Mattias med 5 sekunder. Efter detta stod jag rejält på öronen då jag kommit ut i sladdjorden i en kurva. Trots detta hade jag fortfarande 3 sekunder till godo vid nästa tid.

Efter halva loppet kom jag ikapp Mikael Salomonsson som startade 30 sekunder före mig. Jag gick förbi omgående och strax därefter började benen säga till mig att jag skulle slå av på farten en aning. Jag frågade om Micke ville dra en stund men jag fick bara något konstigt läte tillbaka. Höll igen i nästa uppförsbacke och fick på så vis tillbaka kraften i benen.

Ny mellantid 3-4 kilometer från mål sa att jag hade 14 sekunder till godo. Jag kunde slappna av men ändå köra med en fin rytm ända in i mål. Vi hade ingen som gav oss andra tider än mellan oss så jag hade ingen aning hur etappen hade gått.

Matthias Wengelin vann med 7 sekunder före SM-kungen Palmberg. Jag i min tur var 3:a 3 sekunder bakom Palmberg. Mattias var 28 sekunder bakom mig i mål så segern totalt var säkrad. Wengelin som hade strul med pyspunka igår var helt klart värd segern men hade jag hoppat över vurpan hade det varit tight. Vi är dock kanonnöjda med helgen. 1:a och 2:a totalt. Teamåkning blir inte bättre än såhär!


Team Kalas i förnedrande stor ledning på xc-loppet.


Jag in action.


Valpen kan det där med att posa


Intervju med storkommentatorn Vacchi

"Mange du måste dricka mer" Detta är något valpen påtalar ofta. Jag borde nog lyssna på honom i detta fall.


För mig avslutades Borlängevisiten med kalkonlunch och marängsviss till efterätt. Det var mormor och morfar som bor intill Tallmodirten endast ett stenkast från tävlingområdet som bjöd på gott gott. Vi hade mycket att fira, två mammor och min/Team Kalas seger.

/Darvell

1 kommentar:

  1. Grymt, kungar, inte vikingar. :) Synd att jag inte kunde se det. Men ni kör väl Boråstävlingarna och visar hur fort man ska cykla där med eller? Grymt kul att läsa bloggen med.

    SvaraRadera