torsdag 17 december 2009

Bokmal?

Nu jäklar har jag dragit igenom en bok igen. I våras läste jag en helt onödig bok. Snabba Cash hette den. Lärde mig hur Stockholms undre värld fungerar i fantasin. Helt onödigt vetande och en film med samma innehåll hade tagit mig under 2 timmar att se. sånt ska inte ta upp onödigt hjärnutrymme eller tid.

Nu har jag istället plöjt igenom Tradingguiden. En grymt intressant och grundläggande bok om olika finansiella instrument. Detta kan vara bra att ha insikt i om jag skulle få lite kapital att arbeta med i framtiden. På tur står boken Edge-Lyft din aktiehandel till en ny nivå. En bok om Teknisk Analys. Alltså hur/om man kan utläsa olika trender, formationer osv. ur endast handelsinfo om olika aktier.

Skulle kört distans idag men det är under -10 så det finns ingen som helst nytta med det. Blev ett vibbpass istället. Igår körde jag mina första 4*4min för året. Smällde på med högformswatt direkt. Ingen idé att spara på krutet. Planen är att jag ska vara 2-4% bättre när jag åker ner till Belgien i år jämfört med förra året. Tyvärr klarade jag bara 3 st men det är jag nöjd med ändå. Efter passet snurrade hela lägenheten. Tryckte en Enervit R2 och vilade 10 minuter innan jag orkade duscha. Grymt skönt att få maxa igen.

/Darvell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar