fredag 11 december 2009

Välkomna till gottebloggen!

Ja tänk att efter några års tjatande så lyssnar han tillslut. Men äta ska man och det är mycket om man tränar hårt. Nilsson har dock haft en helt egen definition på äta mycket. Det kan/kunde innebära att på ett dygn äta jätteportioner med mat och en 4 satsers kladdkaka som mellanmål. Mäktigast var när han kokade 6 normalportioner ris i Belgien förra året. Landström skulle också ha ris men när Nilsson lagt upp på sin tallrik var det tomt i kastrullen. Han var i alla fall snäll och kokade pasta till Landström. Landström kollade dock med arga ögon när Nilsson började bli mätt efter halva portionen. Han åt upp, skulle bara våga annat.

Till dagens träning istället. Jag körde väggenrundan själv. Skickade iväg på vinterkrigaren med discomusik i öronen. Lite för pepp kanske eftersom jag kom hem efter 5 timmar högre snittpuls än gårdagens snabbdistans med Landström och Oscar. 150 snittade jag i puls. Ok det är 20-30 slag högre än normalt men eftersom jag vilat mycket sedan sjukdomen så har jag lite låg blodvolym. Från Borlänge och hem började jag vingla rejält men jag hade alldeles för mycket i fickorna för att göra Nilssons en miljon väggningar sällskap. 2 kakor, en flaska sportdryck gick åt innan Borlänge, efter hävde jag i mig två gel. Det är inte ens normalt att jag har med mig så mycket och dessutom brukar jag ha med mig nått hem. Idag var fickorna tömda.

/Darvell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar