onsdag 30 december 2009

Sylvestercross i Bredene

Från dagens lerlek. Foto: Oscar Ekstam

Idag var det Sylvestercross i Bredene. Färre deltagare än igår gjorde att det var betydligt lättare att få en bra start. Tog mig upp topp 20 redan ute på andra varvet. Gjorde tyvärr några missar då och blev nästan utträngd i depån av en hetsig u23:a (Mattias Nilsson) som kom på innern. Han var dock snäll nog att hålla ut så jag slapp åka in i pålen.

Drog en sullkrasch i den hala leran ute på tredje varvet så jag tappade 7-8 placeringar. Efter det tog jag in hela tiden förutom när jag vurpade över en Powerplusåkare som fastnade i staketet 1 mm framför mig. Blev tillslut 14:e. Jag var så kall om fingrarna att jag inte kunde växla på sista varvet men trots det så var det grymt skoj och jag är nöjd med insatsen. Det var tåjt framför så med lite mer tur hade det kunnat vara en topp tio i ett helt ok motstånd.

/Darvell

2 kommentarer:

  1. Kul för er gossar, förjävla kul med en svensk satsning. Gott nytt år och lycka till nere i geggan.

    SvaraRadera