onsdag 30 december 2009

Lerlek i Bredene

Mitt race gick betydligt bättre än gårdagens med tanke på att jag blev 67a av 99 startande igår. Kan låta kasst men med en startplacering som nummer 90-95 så körde jag upp mig iallafall.
Dagens tävling gick på ett område nära kusten och snålblåsten gjorde sitt. Mina valphänder höll dock bra i mina flossade Roeckl handskar. Efter en bra start och lite tur så var jag upp på en 19de plats för att sedan tappa ner till 23dje plats som jag höll de fyra sista varven och in imål. Börjar få in snitsen i leran, känns som att det kan behövas här nere. Helt klart godkänt lopp då jag varit osäker på formen efter två veckors semester. Blir skönt med en vilodag imorgon och sedan tre fina race efter varandra. Formen kommer vara på topp lagom till VM i Tjeckien i slutet av Januari.

/ Nilsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar