torsdag 28 april 2011

Update

Då va vi hemma i Sverige igen efter att har varit på resande fot sen vi lämnade vårt boende i Sydafrika i tisdags vid 09:00..
Anlände till Säter vid 02:30 i natt och jag kan erkänna att de kändes riktigt bra att få sova i sin egna säng för första gången på över en månad!

Egentligen var planen att tävla i Belgien till helgen och sen åka hemöver, men i söndags åkte Mange på en matförgiftning-deluxe och Nilsson fick ögoninflammation och kunde knappt se något. Slutade med att jag fick agera sjuktransport och köra iväg dom till närmsta sjukhus så läkarna kunde slå en kik på båda två. Efter mycket strul med försäkringsbolag och lång väntetid fick Mange hjälp och precis innan vi skulle åka hem fick även Nilsson de, vistelsen landade på 7h..
Så i måndags tog vi beslutet att skippa tävlingen i Houffalize och fara hemåt istället.

Cyklar för några "slantar" i kön till in-checkningen

Under den här veckan som vi var i Sydafrika så har vi varit utan internet, därför det har stått still här senaste tiden.
Tävlingen gick i alla fall helt okej för mig där nere, banan var riktigt hård men jäkligt kul! Nästan allt var handbyggt med några riktigt tekniska partier och många höjdmeter. Första turen på hojen gjorde jag i onsdags förra veckan efter 1,5 veckas vila pga knät, kändes riktigt skakigt och trivdes inte alls i de tekniska partierna. Men som tur var så släppte de helt under torsdagen och de var bara att släppa på fullt utför igen!
När det var dags för själva tävlingen fick jag starta i sista ledet men lyckades ta mig upp ganska bra genom fältet trots den galna startloopen. Efter något varv började dock orken ta slut och de 300 höjdmetrarna per varv blev ännu tuffare, så med ett varv kvar blev jag avplockad pga 80%-regeln och slutade på en 87:e plats. Såhär i efterhand är jag ändå ganska nöjd, mest tack vare att knät verkar fungera!

Nu blir det några veckor på svensk mark och i mitten på nästa vecka drar CykelVasa-lägret igång i Torsby där vi ska vara med att hjälpa till, ska bli riktigt kul!
Nu är det dags att bygga ihop fincykeln och för första gången testa den på stigarna här hemma i Säter nu när snön äntligen har försvunnit!

Glömde en sak...
Nilsson hann även med att raka av mig håret..
/Wengelin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar