torsdag 1 mars 2012

Etapp 3 osv...

 Etapp 3 fortsatte med krängning och utpysning av luft... Sån tur var så pös det inte ur såpass mycket att jag behövde stanna. Drog iväg riktigt bra i starten och första varvet och var nog till och med uppe topp 10 innan jag började tappa av olika anledningar... Kom i mål som 23:a på etappen och 28:a totalt. Blev i alla fall några UCI pinnar att ta med hem men jag är inte helt nöjd med helgen.
Här gick det inte i krypfart direkt! Foto: Mattias Haal
Isabelle var med och langade i helgen så vi passade på att ta vägen över berget Kionia hem. Här spexas det framför "getstigens" början som är den långa utförskörningen på P2P:et
Denna syn har mött oss för många mornar den här veckan...
 Den här veckan har planen varit att fokusera på långpass och som synes på bilden ovan har det inte gått så bra. Eller ja det hade gått men med risk för förkylning osv så har de långa passen uteblivit tills idag.

Jag och Wengan var så glada att solen tittade fram på förmiddagen så vi bortsåg helt och hållet ifrån temperaturen som låg på 10 grader och klädde oss i kortbent och långärmat... Riktiga junisfasoner men så kan det bli ibland. Skrapade i alla fall äntligen ihop lite timmar, 5.30 blev det.
Nöjd kille till vänster och en lite deppigare till höger.
Det var en punkttering som fick flickidolen att deppa ihop denna gång...
/Darvell

2 kommentarer:

  1. Vad har alla dessa pys/punkteringar berott på? Vad kör ni på för tätningsvätska och däck? Får själv snart hem min Big Nine, funkar det bra med originalhjulen och de däcken med en tätningsvätska bara?

    SvaraRadera
  2. Hej Jakob,

    Pyset av luft har berott på att jag har krängt däcken och luft har då pyst ur mellan däck och fälgkant. Detta går nog att lösa genom att ha ett tjockare fälgband. Jag har bara kört med no-tubes fälgtejp. Om det inte går att lösa med ett annat fälgband så blir jag tvungen att ha mer luft, har kört med 1,5 bar fram och 1,6 bak förra helgen. Nu till helgen kör jag 1,6 fram och 1,7 bak för att slippa krängning.

    Ett tips för att få upp däcken vid stansning är att lägga något i mittskåran (eftersom den är jobbigt djup) innan du tejpar eller sätter på fälgband. Jag drog ett varv tätningslist för dörr/fönster.

    SvaraRadera