tisdag 28 februari 2012

Lugn tisdag

Helgens sista race gick inte riktigt som jag hade hoppats, det slutade med en punktering och ett DNF i resultatlistan..
Kroppen var riktigt seg i början av racet men efter att ha tävlat de två föregående dagarna så var inte det direkt någon skräll. Efter något varv strula det till sig och en sten skar upp ett stort hål i sidan av bakdäcket som stan's-vätskan inte orkade med att täta och då de nästan var ett helt varv till langnings-zonen där mina hjul stod så hade jag nog knappt hunnit dit innan Emil och de andra i täten hade kommit ikapp. Klev av racet ganska besviken men ändå nöjd över att vara igång med tävlandet igen! Kroppen har inte återhämtat sig helt än efter sjukdagarna, men förhoppningsvis ordnar det upp sig under veckan!

Igår blev det ett lugnt pass för att rulla ur bena lite, sen gick jag och Mange ner till gymmet och spände oss lite framför speglarna..tur att det var ganska tomt på folk annars hade nog alla som varit där fått en rejäl chock när dom sett hur vältränade överkroppar vi har... 


Mange testar "träningsredskap" på Carrefour..


Efter att ha visat hur "många" armhävningar och chins vi klarade av så var det dags för de dagliga pingismatcherna, åkte på tok-mycket stryk och vann inte en enda match.. Efteråt försökte jag förklara för Mange att jag förlorade med flit för att bygga upp hans självförtroende så ja sen kan knäcka han rejält med några fina vinster! 

Idag har Cypern bjudit på ganska dåligt väder, storm-vindar och ösregn hela dagen. Mange tog sin Big Nine och trotsade vädret, antar att han inte kommer komma hem torr...
Själv håller jag nog mig helt lugn från cyklandet idag, kanske går ner en sväng till gymmet och kör lite mage/rygg-övningar istället. I morgon verkar de bli ännu blåsigare och lite kallare temperaturer men inget regn så planen är att köra, som norskarna säger: "5 roliga timmar" (rolig = lugn) ..konstigt språk de där!
En annan konstig grej vi upptäckte för någon dag sen var den här cypriotiska toa-belysningen på hotellrummet...


Nu är det dags att tvätta av cykeln och sen ta sig ner till gymmet en sväng så man kan känna sig nöjd med dagen!

/Wengelin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar